Tarieven

Wij krijgen wel eens vragen over de door ons gehanteerde tarieven. Bij Koller & Tabor Installatietechniek willen wij transparant zijn in alles wat we doen, dus ook in onze tarieven. Daarnaast geven wij u graag een toelichting op factoren die van invloed zijn op deze tarieven. Want onze uurtarieven zijn natuurlijk ook gebaseerd op het rendabel houden van ons mooie bedrijf. Zodat wij u nog jarenlang van dienst kunnen zijn en onze medewerkers voor lange tijd zekerheid hebben over hun baan.

Offerte aanvragen

Regelmatig krijgen wij het verzoek om een offerte of prijsopgave uit te brengen. Vaak zodat de aanvrager offertes/ prijzen kan vergelijken. Natuurlijk zijn wij u hier graag bij van dienst, wij doen dit alleen niet altijd kosteloos. Voor het maken van een goed en persoonlijk advies door een ervaren professional is tijd nodig. Bijvoorbeeld voor informatie inwinning, een bezoek, calculeren en prijsonderhandelingen met leveranciers. De tijd voor het maken van een offerte kunnen wij aan u doorberekenen. Dit kan variëren vanaf één uur tot meerdere dagen, afhankelijk van de complexiteit van uw vraag. Vooraf zullen wij u zo goed mogelijk een indicatie van de benodigde tijd afgeven. Het resultaat voor u is een goede en gedetailleerde offerte. Zo kunt u goed offertes vergelijken, zonder verdere verplichtingen.

Geplande werkzaamheden

De werkzaamheden die wij kunnen uitvoeren voor u zijn divers. Zo zijn er werkzaamheden die eenvoudig op termijn kunnen worden gepland, zoals bijvoorbeeld een onderhoudsbeurt aan uw CV-ketel en/of andere installatie. Ook zijn er klussen die een paar uur of een dag in beslag nemen (korte klussen), maar ook grotere projecten. Deze worden in overleg met u zo snel mogelijk ingepland binnen de mogelijkheden.

Kleine klussen en storingen

Helaas kunnen wij niet alles plannen. En ook is het moeilijk om aan de telefoon een inschatting te maken van de benodigde tijd die wij nodig hebben om u te helpen. Daarnaast is er bij elke opdracht, klein of groot, tijd voor werkvoorbereiding en financiële afhandeling nodig. Ook rekenen wij onze reistijd als arbeidstijd vanaf onze vestiging aan de Kollergang 1 te Eerbeek. Houdt u er daarom rekening mee dat wij altijd minimaal 1 uur factureren.

Verwacht u dat uw opdracht minder dan 1 uur tijd in beslag zal nemen? Dan kunt u misschien een extra klusje tegelijkertijd laten uitvoeren, bijvoorbeeld dakgoot schoonmaken, kraanleertje vervangen?

Werkvoorbereiding, calculatie en facturatie

Als klant ziet u enkel de werkzaamheden die onze monteurs bij u op locatie uitvoeren. Echter zijn niet enkel onze monteurs voor u aan het werk. Bij ons op het bedrijf vinden allerlei voorbereidende werkzaamheden plaats, vanaf het aannemen van de telefoon of beantwoorden van uw email. Voordat onze monteurs aan de slag kunnen bij u thuis zijn er al een aantal zaken op kantoor voorbereid. Het bestellen van eventuele producten, het instrueren van de monteurs, administratieve voorbereiding/afhandeling en het zoeken naar de beste oplossing en het uitwerken hiervan zijn goede voorbeelden. 

Al het werk moet vervolgens op de juiste wijze correct worden gefactureerd aan u, facturen worden verstuurd en al dan niet tijdige betalingen worden verwerkt.

Storingen binnen/buiten reguliere werktijden

Storingen verhelpen wij graag zo snel mogelijk binnen onze reguliere openingstijden. Afhankelijk van de aard van uw storing en onze beschikbaarheid van de servicemonteurs zijn wij ook buiten de reguliere werktijden te bereiken om calamiteiten op te lossen. 

Wilt u de storing laten verhelpen buiten de reguliere werktijden? Houdt u dan rekening met een toeslag bij die minimaal conform de Kleinmetaal CAO is. Daarnaast wordt de reistijd doorgerekend als werktijd.

Prijsindicatie

Als u een prijsindicatie wenst voorafgaande aan de werkzaamheden, dan proberen wij u een zo goed mogelijke prijsindicatie te geven op basis van de dan beschikbare informatie. Wij zijn zorgvuldig in het berekenen van deze prijsindicatie, maar het is geen vaste prijsafspraak. Ondanks onze moeite om tot een goede en eerlijke prijsindicatie te komen, kan het zijn dat tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden blijkt dat er meer uren nodig zijn voor een goede oplevering. Ook onze medewerkers lopen tegen onvoorziene situaties aan en kunnen niet door muren of vloeren heen kijken en om vooraf precies te zien hoe de situatie is.

Benodigd materiaal in de auto en in het magazijn

Onze monteurs hebben een beperkt assortiment aan materiaal in hun auto. Ons complete magazijn telt ruim 350M2, dus u kunt zich voorstellen dat wat zij in de auto meenemen slechts een klein deel is. Ook om diefstal uit de auto te voorkomen. Daarnaast wegen zij vooraf zoveel mogelijk af welk materiaal er extra meegenomen moet worden. Ondanks dit voorwerk kan het voorkomen dat zij terug naar ons magazijn moeten om het juiste materiaal op te halen. Dit valt onder reguliere werktijd bij de opdracht.

Wij proberen dit natuurlijk tot een minimum te beperken.

Speciaal gereedschap

Het komt voor dat specialistische gereedschappen ingezet moeten worden. Een warmtebeeldcamera en speciale rioolontstoppers, dan wel speciale boren zijn hiervan een goed voorbeeld van. Wanneer deze gereedschappen worden gebruikt, worden deze aan u doorgerekend.

Bijdrage in autokosten

Wij voeren onze service en diensten voornamelijk uit in de regio rondom Eerbeek en Loenen. Daarvoor maken onze monteurs gebruik van bedrijfsauto’s met daarin gereedschap en benodigde materialen. Ondanks ons zorgvuldige beleid rond ons wagenpark om zo weinig mogelijk kosten te maken en het milieu zo min mogelijk te belasten, ontkomen wij niet aan autokosten. Voor het berekenen van autokosten en eventuele kilometervergoeding nemen wij onze vestiging aan de Kollergang 1 te Eerbeek als uitgangspunt.

Tarieven

Onderstaande tarieven zijn op normale werkdagen in een tijdsperiode van 08:00 – 17:00 uur. Buiten deze tijdsperiode en weekeinden en feestdagen geldt een toeslag.