Tarieven
Wij krijgen wel eens vragen over de door ons gehanteerde tarieven. Bij Koller & Tabor Installatietechniek willen wij transparant zijn in alles wat we doen, dus ook in onze tarieven. Daarnaast geven wij u graag een toelichting op factoren die van invloed zijn op deze tarieven. Onze uurtarieven zijn natuurlijk ook gebaseerd op het rendabel houden van ons mooie bedrijf. Zodat wij u nog jarenlang van dienst kunnen zijn en onze medewerkers voor lange tijd zekerheid hebben over hun baan.
Offerte aanvragen
Regelmatig krijgen wij het verzoek om een offerte of prijsopgave uit te brengen. Vaak zodat de aanvrager offertes/ prijzen kan vergelijken. Natuurlijk zijn wij u hier graag bij van dienst, wij doen dit alleen niet altijd kosteloos.
Voor het maken van een goed en persoonlijk advies door een ervaren professional is tijd nodig. Bijvoorbeeld voor informatie inwinning, een bezoek, calculeren en prijsonderhandelingen met leveranciers. De tijd voor het maken van een
offerte kunnen wij aan u doorberekenen. Dit kan variëren vanaf één uur tot meerdere dagen, afhankelijk van de complexiteit van uw vraag. Vooraf zullen wij u zo goed mogelijk een indicatie van de benodigde tijd afgeven. Het resultaat
voor u is een goede en gedetailleerde offerte. Zo kunt u goed offertes vergelijken, zonder verdere verplichtingen.
Geplande werkzaamheden
De werkzaamheden die wij kunnen uitvoeren voor u zijn divers. Zo zijn er werkzaamheden die eenvoudig op termijn kunnen worden gepland, zoals bijvoorbeeld een onderhoudsbeurt aan uw CV-ketel en/of andere installatie. Ook zijn er klussen
die een paar uur of een dag in beslag nemen (korte klussen), maar ook grotere projecten. Deze worden in overleg met u zo snel mogelijk ingepland binnen de mogelijkheden.
Kleine klussen en storingen
Helaas kunnen wij niet alles plannen. En ook is het moeilijk om aan de telefoon een inschatting te maken van de benodigde tijd die wij nodig hebben om u te helpen. Daarnaast is er bij elke opdracht, klein of groot, tijd voor werkvoorbereiding en financiële afhandeling nodig.
Wij rekenen onze reistijd naar uw adres als arbeidstijd. Als startpunt hanteren wij hiervoor onze vestiging aan de Kollergang 1 te Eerbeek.
Houdt u er tevens rekening mee dat wij altijd minimaal 1 uur factureren.
Verwacht u dat uw opdracht minder dan 1 uur tijd in beslag zal nemen? Dan kunt u misschien een extra klusje tegelijkertijd laten uitvoeren, bijvoorbeeld dakgoot schoonmaken, kraanleertje vervangen?
Werkvoorbereiding, calculatie en facturatie
Als klant ziet u enkel de werkzaamheden die onze monteurs bij u op locatie uitvoeren. Echter zijn niet enkel onze monteurs voor u aan het werk. Bij ons op het bedrijf vinden allerlei voorbereidende werkzaamheden plaats, vanaf het aannemen van de telefoon of beantwoorden van uw email. Voordat onze monteurs aan de slag kunnen bij u thuis zijn er al een aantal zaken op kantoor voorbereid. Het bestellen van eventuele producten, het instrueren van de monteurs, administratieve
voorbereiding/afhandeling en het zoeken naar de beste oplossing en het uitwerken hiervan zijn goede voorbeelden.
Al het werk moet vervolgens op de juiste wijze correct worden gefactureerd aan u, facturen worden verstuurd en al dan niet tijdige betalingen worden verwerkt.
Storingen binnen/buiten reguliere werktijden
Storingen verhelpen wij graag zo snel mogelijk binnen onze reguliere openingstijden. Afhankelijk van de aard van uw storing en onze beschikbaarheid van de servicemonteurs zijn wij ook buiten de reguliere werktijden te bereiken om calamiteiten
op te lossen.
Wilt u de storing laten verhelpen buiten de reguliere werktijden? Houdt u dan rekening met een toeslag, daarnaast rekenen wij in geval van storingen buiten reguliere werktijden onze reistijd ook als arbeidstijd. Als startpunt hanteren wij hiervoor onze vestiging aan de Kollergang 1 te Eerbeek.
Prijsindicatie
Als u een prijsindicatie wenst voorafgaande aan de werkzaamheden, dan proberen wij u een zo goed mogelijke prijsindicatie te geven op basis van de dan beschikbare informatie. Wij zijn zorgvuldig in het berekenen van deze prijsindicatie,
maar het is geen vaste prijsafspraak. Ondanks onze moeite om tot een goede en eerlijke prijsindicatie te komen, kan het zijn dat tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden blijkt dat er meer uren nodig zijn voor een goede oplevering. Ook
onze medewerkers lopen tegen onvoorziene situaties aan en kunnen niet door muren of vloeren heen kijken en om vooraf precies te zien hoe de situatie is.
Benodigd materiaal in de auto en in het magazijn
Onze monteurs hebben een beperkt assortiment aan materiaal in hun auto. Ons complete magazijn telt ruim 350M2, dus u kunt zich voorstellen dat wat zij in de auto meenemen slechts een klein deel is. Ook om diefstal uit de auto te voorkomen.
Daarnaast wegen zij vooraf zoveel mogelijk af welk materiaal er extra meegenomen moet worden. Ondanks dit voorwerk kan het voorkomen dat zij terug naar ons magazijn moeten om het juiste materiaal op te halen.
Dit valt onder reguliere werktijd bij de opdracht.
Wij proberen dit natuurlijk tot een minimum te beperken.
Speciaal gereedschap
Het komt voor dat specialistische gereedschappen ingezet moeten worden. Een warmtebeeldcamera en speciale rioolontstoppers, dan wel speciale boren of industriële rookgasmeters zijn hiervan een goed voorbeeld van. Wanneer deze gereedschappen worden gebruikt, worden
deze aan u doorgerekend.
Bijdrage in autokosten
Wij voeren onze service en diensten voornamelijk uit in de regio rondom Eerbeek en Loenen. Daarvoor maken onze monteurs gebruik van bedrijfsauto’s met daarin gereedschap en benodigde materialen. Ondanks ons zorgvuldige beleid rond ons wagenpark om zo weinig mogelijk kosten te maken en het milieu zo min mogelijk te belasten, ontkomen wij niet aan autokosten.
Smarthome
Onze monteurs zijn gespecialiseerd in het plaatsen en onderhouden van installaties, maar zijn geen IT-specialisten. Wij leveren de installatie werkend op. Wij kunnen u, tot een bepaalde hoogte, bijstaan bij het installeren en simpel instellen van bijvoorbeeld een app. Echter zijn er tegenwoordig in veel huishoudens al persoonlijke keuzes gemaakt als het aankomt op (de inrichting van) routers, switches, merken, smarthomeprotocollen en de kwaliteit van bedraad en/of draadloos netwerk (LAN en/of WiFi) waar wij geen invloed op hebben, maar die de werking negatief kunnen beïnvloeden.
Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan: Verbindingsproblemen: De installatie kan moeite hebben om verbinding te maken met uw (wifi)netwerk. Dit zou veroorzaakt kunnen worden door een zwak wifi-signaal, interferentie van andere apparaten of een verkeerd ingevoerd wifi-wachtwoord. IP-conflicten: Als uw netwerk zowel vaste als dynamische IP-adressen gebruikt, kan dit leiden tot conflicten. Portforwarding: Sommige smarthome apparaten vereisen specifieke poorten om correct te functioneren. Als deze poorten anders zijn geconfigureerd in uw router, kan de installatie mogelijk geen verbinding maken met de server of andere apparaten. Netwerkprioritering: Als uw router bepaalde apparaten of diensten prioriteert, kan dit van dit van invloed zijn op de prestaties van de installatie. Verouderde soft- firm- of hardware: Als de soft- firm- of hardware van overige, in uw huis gebruikte, apparaten niet up-to-date is, kunnen er compatibiliteitsproblemen optreden die de werking van de installatie negatief kunnen beïnvloeden.
Koller&Tabor installatietechniek kan niet aansprakelijk gesteld worden voor de onjuiste werking van de installatie in combinatie met overige, al in uw huis aanwezige (netwerk)apparatuur. Wij raden u aan om in voorkomende gevallen een IT-specialist te raadplegen voor de ondersteuning.
Tarieven
Onderstaande tarieven zijn op normale werkdagen in een tijdsperiode van 08:00 – 17:00 uur. Buiten deze tijdsperiode en weekenden en feestdagen gelden onderstaande toeslagen.
Werkdagen 06:00 – 08:00 – 125% Werkdagen 17:00 – 19:00 – 125% Werkdagen >19:00 – 150% Zaterdagen – 150% Zon- en feestdagen – 200% Klik hier voor onze Algemene Voorwaarden voor consumenten Klik hier voor onze Algemene Voorwaarden voor bedrijven